Saturday 28 December 2013

~Selamat Membina Ummah~

assalamualikum 
dan selamat pagi
apa khabar para pembaca sekalian?
hopefully and semua khabar baik,
okay back to topic

 what is Ummah?

Ummah (Arabicأمة‎) is an Arabic word meaning "nation" or 

"community". It is distinguished from Sha'b (Arabicشعب‎) 

which means a nation with common ancestry or geography

. Thus, it can be said to be a supra-national community with 

a common history.

okay kalau korang baca mungkin paham skit kot, 
okay heres the deal,
from muslim ---> ummah
muslim is sorang,
while ummah is a community,
the simplest ummah is a family,
so, nak cakap yang ada someone dah membina family islam kat sini,
which isssssss,
my sistaaa Amira Shazwani bt Ridzuan,
bersama teman sehidup semati insyaAllah,
Mr.Akmal ______

okay belum taw nama sebenar, haha,
so majlis berlangsung semiggu selepas cuti midsem yang lepas,
lama dah tapi kau baru nak update,
haha, 

maka hari jumaat tu paklong aku singgah la utp
for the first time,
untuk amek aku,
hahaha, thank you paklong,
naik kete hyundai coupe,
tu first time la nek kete ala ala sport
best gax laa,
pastu delay kat umah paklong jap,
sampi pukul 3 ptg kami gerak ke pahang,
and alhamdulillah arrived at 12 am
hahahaha
lamaa gila, 
pasai kami banyak berenti makan,

sampai kat umah 
meriah gila aku tengok
ramai yang berewang
ramai kawan2 kakak jugak
and semua sedara dah ada
i mean adik beradik aku
aku pun mandi n trus melentok kat bilik

then esoknya,
hari majlis
aku dan along terpaksa standby siapkan meja makan pa suma kat rumah
fuhhh
aku sendiri tak taw banyak barang kat rumah
even yang aku tak pernah jumpa pun
hahahaha
tapi nasib baik jiran muafakat membawa berkat
jiran aku banyak yang tolong
alhamdulillah 
kalau tak meletop dah kami
hahaha

so kami pun memang tak sempat tengok majlis nikah kat masjid
kami buat keje kat umah sampai tukar baju bnyak kali
pasai berpeluh gilaaaa
plus cuak
pasai bila tetamu nak blah, 
akan salam aku n along,
hahaha
eh tak mau banyak cakap,
aku balik lepas tangkap2 gamba,
pukul 4 petang gerak semula dengan paklong,
heading to perak, 
ni suma gambar, 
enjoyy,

ini semua sepupu sepapat

acu bersama pengantin 

tok kadi tak silap

ha kakak senyum je ha

alhamdulillah

tengok ni pakai baju merah kan

ha dah tukar baju biruu

ngn kakak, nanti tak selalu bergambar dah

ha amek kau, the twin

nah amek skit lagu dari irfan makki,
anggap la ucapan ikhlas dari kami sekeluarga :)

Ya Allah, berkati pasangan ini.

Bahgia hidup berkasih sayang
.
Rasulullah, indahnya sunnahmu.

Dunia terasa bagai di syurga

~END OF TODAY: Mabroook~


No comments:

Post a Comment