Tuesday 21 May 2013

~rasa sebak tatkala melangkah ke UTP~

assalamualikum,
hai,
selamat petang,
hari khamis haritu hari aku mendaftar ke tempat baru aku,
and mybe ni tempat aku untuk 5 tahun lagi sebelum kerja and kahwin (atotototo)
so, perjalanan ari kampung aku (teluk intan) ke UTP memakan masa 1.30 jam laa,
sesamapai nye aku kat sane, aku pun terus arr daftar name kat situu,

ni aku berlatar belakangkan chanselori
tapi bile daftar tu, name aku takde,
cek2 memang xdek,
rupenye sebab aku daftar untuk UTP tapi aku x komfirmkan untuk terima tawaran UTP,
aku juz kompemkan tawaran untuk biasiswa jepp,
so, bermulalah masalah yg berlaku kat situ,
haha
rupenye, boleh dikatekan separuh daripada student scholar Petronas ade masalah yg sama,
petangnya, masalah masih lagi x dapat nk diselesaikan,
so last2 kitorang kene hantar banyak dokumen sebelum 27 aribulan,
haha
and pada masayg sama, Alia pulak dapat tawaran ke UPM
die pun tnye la memacam pasai UPM,
haaa, dulu x moh amek taw,
sekarang , bakal jadi warga Asper,
hihi
so aku pun explain ah sampai abes pasai UPM,
hope she fall in love dgn UPM like what i used to be,
tapi yg tak best pasai UTP ni,
bilik die lebih kecik berbanding bilik kat UPm,
tandas pon x brape nak best,
roomate aku pulak nonmuslim,
tapi aku x kesah pon, pasai aku nak jadikan mende ni advantage,
so aku boleh la nak improve BI aku,
pasai cakap ngn die mmg kene speaking gax la,
and supaya aku selalu pi solat kat surau or masjid
haha,
aku rindu pulak kat roomate aku kat UPm,
awok, haha
tahniah kepada awok pasai dapat pi INTEC,
blaja elok2 kat sane,
quite tough tapi yelah nak berjaya ape la yg senang kan,
apa2 pon, juz keep chasing our dream, keep going!

~last but not least, nnti aku jumpe la sumtin yg mungkin menyebabkan aku syg UTP pulak kan, insyaAllah~

2 comments:

  1. Gud luck bro !!! :) doa kan aku dpt jpa-mara eak :D !!

    ReplyDelete