Sunday 7 June 2015

~Trip with Old Friend to Bukit Pelindung dan Air Terjun Sg.Pandan~

Assalamualaikum
lame tak ngapdate
tak tau la masih ade pembaca ke idak kat blog ni
apa pun harini aku nak citer la skit
trip masa aku cuti 4 bulan yang lepas
trip ni dibuat secara tak sengaja je
pasai plan malam ni 
esok terus pegi
trip biar sekejap je janji jalannnn
ha spot kali ni ialah ke 
Bukit Pelindung dan Air Terjun Sg Pandan kat kuantan
 perjalanan dari rumah atong ke bukit pelindung amek masa dalam 20 min la lebih kurang
aku, hasan, anip semua tido umah atong
malam tu anip tido paling lambat pasai main game
so bende boleh agak
nak kejut dia la paling susah hehe
tapi berjaya jugak la kejut dia
n kami gerak dalam pukul 8 pagi la lebih kurang
nak naik ke bukit pelindung ni
perlu kan kesabaran beserta semangat juang yg tinggi
pasai bukit ni boleh tahan curam walaupun ada trek jalan tar kat situ
daki punya daki 
sampai jua ke puncak
tapi sampai situ mmg taknampak apa la
 so kena redah sikit pejabat TM kat situ
barula jumpa spot baik punya utk tgok bandar kuantan ni 
so ni la few pics yg dapat tangkap





okay, pastu turun pun satu hal jugak
kena tahan sekali lagi kekuatan kaki ni 
kalau tak boleh bergolek je turun

sampai umah atong semula kami sarapan skali kat umah dia
lepak2 tido jap sampai pukul 11 
pastu barula meneruskan perjalanan ke Panching
perjalanan ke panching ni amek masa dalam 45 minit la dari umah atong
sampai kat sini kena bayar rm 2 sorang
ramaiiiii gila orang
sini mmg tempat berkelah la citer nye
semua dtg bawak keluarga la mostly
kami sampai terus daki ke puncak air terjun
utk cari spot menarik 
tambahan aku pun curious nak tau apa ada kat atas tu 
so naik punya naik sampai juga lah jua
atas ni air tak deras sgt pun 
aku ingatkan atas ni sungai besor la 
rupanya kecik je 
tapi spot kitorang ni mmg boek jugak la 
juz nice utk melepak merendam




ni semua spot kat atas
dari atas ni boleh nampak jugakla ramai orang kat bawah 

ha ni kami dah turun ke bawah 

cantik jugakla air terjun dia

ada satu spot dekat batu ni boleh tahan dalam la
lebih 5 kaki kot
nasib baik la aku boleh berenang
kalau tak dah lemas dah kat sini haha

pastu dalam pukul 2 kami chau balik ke umah atong
makan tgahari skali pastu lepak jap 
sampai pkul 5 petang aku gerak ke umah kakak 
amek dia dgn mursi pastu aku chau balik ke keratong

so sampai sini saje lah dulu pos kali ni
ada masa dan kerajinan nanti aku pos lagi ye 
sekian assalamualaikum semua 

~END OF TODAY: air terjun pandan ni kalernye hijau, macam namanya~

No comments:

Post a Comment