Monday 2 March 2015

~trip to Johor Bahru~

assalamualaikum and hi to all fans
thankyou for supporting me, 
blog ni pun dah berusia 2 tahun dah sejak aku mula menulis kat upm dlu
sorry lama gila tak update
maklumla busy pasai kerje kat pizza hut 

so post ni berkenaan percutian 2 hari 1 malam aku ngn famili kat jb
walaupun kejap tapi aku berjaya pusing hampir semua tempat menarik di jb
bermula perjalanan kami pada pkul 6 pagi dari keratong
abah drive sampai la yong peng tak silap aku
pastu aku plak drive sampai ke jb and sepanjang di jb
kami mulakan perjalanan dengan melawat kota nusajaya kat jb
sini macam dekat putrajaya la lebih kurang
banyak bangunan baru siap yg cantik dan unik
masa tu ingat nak ke puteri harbour terus 
tapi tutup pulak masa tu
kami sempat jugak la singgah ke masjid nusajaya tu 

then kami teruskan perjalanan ke restoran terkenal sini
nasi beriani abah
restoran ni memang tiptop
harge boleh tahan tapi yang penting memang sedap
bagi peminat nasi beriani gam, sini memang pilihan tepat utk anda

abah di restoran

salah sorang pekerja restoran abah

kemudian kami meneruskan perjalanan utk cari hotel yang dah ditempah
bleh letak barang terus takde la berat kete
dah jumpa hotel kami lepak jap sebelum berangkat ke destinasi seterusnya which is
masjid apa ntah nama aku tak ingat
depan zoo johor,
masjid ni binaan nya sangat cantik





then atas permintaan mak,
kami ke zoo johor
bayaran hanya rm 2 
walaupun kecik je tapi syiok
pasai ada rimau betui2 depan kami kat sini
scaryy oh tapi bess


bagi makan unta




then kami mencari restoran murtabak majid no1
pasai kat sini terkenal dengan murtabak chesse leleh
harga agak mahal tapi utk mencuba apa salahnya kan 



boleh tahan la 

then kami teruskan perjalanan ke kawasan bebas cukai
The zone emporium
malangnya kawasan sini macam tak meriah sangat pun
takde apa pun sgt 




okay pastu kami kembali ke hotel utk solat maghrib dan mandi manda
sebelum teruskan pengembaraan malamnye

okay malam
cadangnye nak ke pasar karat jb
orang kate pasar tu unik gitu 
so aku pun siap nak drive sana
jalan jb memalam ya Allah sangat la sesak
macam drive kat bangkok rasenye
sangat2 busy
aku pun pegi la kat mall dia apa nama tak ingat
mall besar sebelah teminal tu 
ya city square mall
okay pastu ada construction kat sebelah dia
kami tanya certain locals situ mana pasar karat
jawapan ada yg betui ada yg salah
mak aku tak larat nak bejalan dah
abah pulak sakit kaki
the end aku jalan sendiri sengsorang
depa masuk balik mall tu 
so aku jumpa jugak la pasar karat tu 



ni first time aku tgok battle hiphop depan mata live, syok jugak ah

aku angkut selai baju dari bro ni, lawa kot baju dia jual

okay lepas tu aku balik ke kete semula lepas parents aku puas menunggu aku jejalan
next destination 
restoran singgah selalu 
sini agak famous jugak la dengar citer
tapi bila sampai rupenye dia mcm food court la
ada bnyk steam bot 
tapi aku takde selera steam bot ah malam tu
so makan burger je tu pun mahai oh




okay the end untuk hari ini

esok nye 
seawal pukul 10 kot kami check out hotel
dan teruskan food hunting ke 
restoran zz sup tulang
terkenal dengan sup tulangnya la 



ini kau sup tulang kambing kat situu sedap perghhh

makanan kat sini mmg sedap la bagi aku
harga pun not bad dgn propotion makanan yg dia kasi
rm 12 kalau tak silap semangkuk ni

then kami terus otw balik ke keratong semula
before that 
singgah kat ayer hitam
tempat yg terkenal dengan souvenir kat jb ni
katenye dlu sini murah2 
tapi sebabkan dah jadi tarikan pelancong
harga jadi makin mahal
pehhh

sini ada banyak jual teddy bear besar2
spongebob 
patrick star and so on


ciku pakcik ni kasi rasa
manis ya rabbi


okay dalam perjalanan tu 
aku sentap la santapan jarang dijumpai
roti lebah
roti ni basically
roti dengan kuah caramel 
campur benih bunga matahari dan hirisan almond
sedap tak terkata weh


alhamdulillah akhirnya kami sampai la ke rumah dalam pkul 5 ptg 
tak silap

overall perjalanan aku ni walaupun sekejap tapi bes jugakla
pasai johor ni kecik
tempat dia dekat2 
so korang boleh round satu johor ni dalam masa sekejap
makanan yang aku tak rasa adala macam
asam pedas, kacang pool
ha nnti ada masa rezeki kami datang lagi ke sini
thanks orang selatan 

~END OF TODAY: Fan JDT ngn fan Pahang boleh je solat bersama

No comments:

Post a Comment