Monday 8 July 2013

~UTPian at lost world of tambun~

assalamualikum,
okay it has been a long time i didnt update my post,
it quite rusty already (the blogg)
haaah, never mind,
okay, fir this time, juz wanna share our xperience at Lost world of tambun, ipoh,
what we are doin there?
yup, actually we r doin our "coursework"
never mind,
okay i join the first trip of the buses,
which is with PEs n PGs studentss,
whoa they r soo awesome,
haha.
i act like noting,
get into the bus and jalan laa,
it takes about 1 hour to reach there,
once we r there,
we took the pictures of the unique introduction ,
or penyambut tetamu by the tambun,
this is it, the kucingggg

gomez sedang menagkap (menangkap?) gambar hotel tambun

remon menggeliat

kucing yg derhaka, so telah disumpah

yeah, ayepp

gomezzz

buayaUdara

okay then,
we waited for a very long time before the second trip bus coming,
bcoz of me cannot hold the feeling of starving in the morning,
i grab my breakfase with ayep at the nearest mcD,
ahaaa,
hashbrown with mcMuffin

yeaa, itu ayepp
then, bile second trip sampai, barulah kami masuk kedalam
bermula dgn game ape aku tak taw,
yg penting nyer,
bile aku celopkan kepala dalam air,
spek trus terjatuh ke dasar,
aku cuak ahh,
cari2 ,x jumpe ,dgn keadaan x nampak tuu,
tertiba aku jumpe spek ,
xp bukan aku punyer,,
aku pun naik la ke darat cepat,
sekali spek aku dah ad kat atas kaunter,
huuhhhh,
trimas yee sape yg baik hati membantu tuu,
okay, then aku pun pi la main gelongsor pakai pelampung tuu,
firstly, ade sorang pak arab ni, nak nek gelongsor tuu,
tapi x dek org nbak nek ngn die ( stiap plampung memang kena ade 2 orang, kalau x melambung nnti)
aku pun tanpe buang mase, 
"yeah, im goin with you"
then ak pun nek la tangga bersame2 ngn org arab tuu,
dlm perjalanan, die tanye laa, dari uni mane?
ak jawab la UTP, 
course, mechys,
then aku tnye die blek,
OMG
die cakap die phD kat UM, in Medic,
memang genius ah pakcik ni, juz dtg sni sebab nak bawak family jalan2 jee,
aku pun turun la gelongsor tu ngn dieee,
okay cume gelongsor kat sini x berapa memuaskan ,
then main la jugak gelongsor back and fourth tuuu,
okay la,,
kne gune beberapa skill fizik utk kasi laju skit ,,
ahaa,
then lepas tu aku pun turun ah balik ke tempat aktiviti,
rupenye ade tarik tali, antara ME ngn CHE,
aku pun join ah,
xp nasib x menyebelahi kami,
diorang menang lepas main hingga ke set ke 3,
tangan aku cm bese ahh, asal men tarik tali, kompem berdarah darah kottt,
haihhh,
aku yg feed up ni trus la terjun kat kolam sebelah tuu,
malang nya, badan punye density jauh lagi tinggi dari air,
so , tenggelam abeh akuu,
sampai tertelan air banyak kali kottt,
then aku pun pi la mengelilingi kolam tu, dengan keadaan melawan arus air,
memang berat sket nak berjalan,
tapi berat lagi mata yg memandang,
sepanjg perjalanan,
aku pun ternampak la kaler student Utp masing2,
ade yg pakai tudung, dah cabut,
berpelukan manje dalam air,
berendam jacuzzi bersama bak suami isteri,
berjalan sambil berpimpin tangan macam bawak org tua,
memang terkilan bile terpaksa tengok mende2 yg macam ni,
takut la nnti bile perkara2 ni berlarutan,
ia akn menyebabkan musibah menimpa Utp,
susah kite nnti,

owhhh, then aku pun nek balik ke darat, 
amek lunch, tukar baju n solat,
after that, aku ngn umar trus pi kawasan roller coaster,
ni first time la aku nek mende alah ni,,
ak ngn umar dah janji da x kan jerit bile nek mende nih,
so, kami pun dalam keadaan senyap dan mcm xdek perasaan bile mnde ni gerakk,
senyap n sepi shj,

then, 
aku pun teruskan lah perjalanan utk mengenali sejarah Tambun waterpark ni,
rupenye kawasan ni dulu tempat melombong tin,
dan sgt besar juga,
tapi bile kedatangn plastik n aluminium, 
tin telah kurang mendapat sambutan,
so, pengeluaran tin dikira sebagai sia2 shj,

okay, then,
lepas abeh closing ceremony n penyampaian hadiah,
ak pun tunggu la bas kat luaq,
mmg nak blek cepat, pasai ngntuk sgt,
then, die kate bas first utk budak ict/bis shj,
ahhh 
aku peduli apee,
aku pun lenjan je la masuk bas,
perjalanan pulang mengambil masa lebih kurang 45min gax laa,
yg penting balik tu mmg aku penat glerr,
aku pun rest la secukup2 nyerr,,,
hahaha
penat, xp best, xp ade mende yg x best jugak,,

gamba2 sebelum balik....







hahaha, okay thats all for today,
~end of today: keep smiling, n tarbiah diri~





1 comment:

  1. assalamualaikum anas :D

    Haha, lawak lak aq tgk ko kenal ramon XD Tu je, anyway, good luck utk test nanti, all the best, my dear president :D

    ReplyDelete