Monday 22 April 2013

~oh ujian~

ASSALAMUALAIKUM,
ujian,
Allah akan datangkan ujian bagi stiap hambanya yg beriman, untuk test tahap kekuatan iman kite,
so, bagi yg dapat ujian drpd Allah tu, bersabar lah,
itu tanda Allah sayangkan kite,
Allah nak tengok camner kite boleh adapt dengan pressure yang diberi,
adkah kite akan semakin ingat padaNya, atau kite makin jauh dariNya,
so, itu die introduction untuk post kali ni,
juz nak cite jep la,
tadi, aku nak pi hantar HEnPon AKU yang wat hal,
so, ak pun naik la Dolphin ak, pi ke seri serdang,
ak pi ke kedai beskal dulu,
ak nak tukar bahagian pedal tu,
pasai asyik ade bunyi Kreeeekkk jep,
ak jadi lost confident ble ade bunyi tu mase ak tengah menungggang,
so, siap2 tukar, kene la charge sebanyak RM 15 
aku pun pi la antar enset ke kedai yg sepatutnya,
 smpai situ,
ak citer2 la pasai problem phone tu,
then die tros kasitaw charge perkhidmatan nye,
RM 25, OMG. ak mintak la kureng sket, tapi die tak kasi,
ak pun redha jep la, drpd bli phone baru,
then , ak pun tunggu la die baiki2 tu,
smabil main WORD SEARCH,

tetibe, aku dengar bunyi letupan, BOOOM,
kuat dan sangat dekat ngn aku,
aku n org skeliling situ pun pandang la blakang,
ktorang cari la ape yg berbunyi tu, 
x dek ape plak yg ak dapat kesan,
then ak pun amek la enset ak, and bayar dengan rase berat hati,
bile tgah kayuh, ak rase berat sangat seberat hati tadi,
macam ade SUMTIN yg mmbonceng ak,
pelik jgak, siang hari kot,
aku tengok la kat tayar, 
skali pecah seh,
terbelah tayar aku,


aku pun tros la kayuh sambil kontrol macho ke kedai beskel yg se agi,
kat situ ak pun trpaksa la tukar tayar ngn tiub skali,
total up, kene la RM 28 
ak mintak la student price, die kate harge asal RM 30,
aduuh, koyak dompet ak arini,
terpaksa gak la,
then tu jep la ujian harini,
ble ak rase ak nyer dugaan ni dah teruk, rupenye ade yg lagi trok dari aku harini,
tapi takleh kasi taw la sape kan,
ak pun bersyukur lah jgak,
sabar, tenang dan cube selesaikan masalah,
insyaALLah, beban yg terase akan jadi ringan,
 and juz anggap yg ujian kecik cmni sebagai training kite utk ujian yg lebih besar mase dah keje nnti,
thats all


~end of the day. MOney is Not Everything~



No comments:

Post a Comment