Saturday 16 February 2013

Mr Pineapple & Miss Megi- episod 3

hari ini ade latihan merentas desa, memandangkan kejohanan merentAs desa peringkat sekolah da makin dekat, aku ade plan untuk tak nak pegi. pasai hari ni ak rase penat sgt, tak tahu kenape.
"pineapple, ko nak pegi tak petang ni?"
"tak mohh la aku, buat penat jep, blum ptandingan agi"
"tapi latihan nyer skali jep, kalau kite tak join, nanti tak tahu pulak jalan nanti"

tiba2, miss megi lalu depan sebelah kelas ak,
"hah, jom kite pi latihan merents desa ptg nih"

petangnya, bermula lah latihan merentas desa, trek sejauh 12 km, memang semput lah kami,
dalam jarak 12 km tu, mcm2 bende boleh kami buat,
ade yg meng'usha'  budak perempuan, termasuklah kami,
yg aku usha, tak len dan tak bukan, miss megi,
die punye kaki pendek je, tapi die punye langkah, memang laju,
die lari smbil cabut spek mate die,
nmpak putih sgt,
mcm budak arab kecik,
aku kejar die dr belakang, ak nak tengok smpai mane stamina die,
sampai la dlm km yg ke 4, die dah mule perlahan, die kluarkan sapu tgn di poketnya, dan lap peluh yg membasahi dahi,

ak ikut belakang die, dengan rapat, rapat sgt, tapi die tak perasan,
sedang die lap peluh tu, tiba2, die terpijak batu kecil berbentuk bola,
die pun tergelincir lah kebelakang,
and guess what? kan ak ade di belakang die,
aku pun act la mcm hero hindustan,
aku smbut die,
tapi, dlm mase yg same, kekuatan lutut ak tak berape nk kuat, pasai tak ready utk sambut beban,
maklumlah, semua ni berlaku secare simultaneously, aku pun terjatuh la sekali dengan die,

"hadoiii, sakit punggung hambe, sape lah yg berat sgt nih, kalau nk landing pun carilah tempat yg lembut2 sket"
"eiy, aku terjatuh okay, bukan ak nk landing sini pun"
"kau luka tak"
"aku okay jep, tspi ak nampak, lutut kau yg berdarah tu"

wow, tanpa ak sedari, lutut ak ade la luke skit dlm 1 cm jep,
tiba2,
"eh, nah ambil sapu tgn ni, lap darah tu, tutup bahagian yg luak tu, nnti kuman masuk"

wahh,, macam ak tengah bermimpi jep rasenye,
ade juga pompuan yg care dgn ak,
dah la tu, si miss megi pulak,
bahagia nye ak rase, haha

"owh, okay, terima kasih,"
"btw, sorry ye, pasai ak, kau pulak yg luka"
"no biggies, kalau boleh biar hari2 ak luka, takpe ,ak tak kisah pun"

die pun teruskan belari, dengan sapu tangan die ade kat lutut ak nih, menutup luka,
ak pun , mintak tumpang cikgu laa, takkan ak nak lari jep, dengan lutut berdarah darah nie,
eventhough berdarah, ak tetap hepi , yeah!

~END OF CHAPTER 3~

1 comment: